adidas

Jak przygotować się do maratonu ?

Home  >>  PORADY  >>  Jak przygotować się do maratonu ?

Jak przygotować się do maratonu ?

On Styczeń 9, 2015, Posted by , In PORADY, By ,, , With No Comments

Przedstawiamy kilka istotnych wskazówek jak prawidłowo przygotować się do maratonu. Czytaj poniży artykuł a przekonasz się jakie to proste.

Nie biegaj za dużo !

Trenuj mniej a częściej. Intensywny wysiłek fizyczny nie prowadzi do lepszej formy. Wręcz przeciwnie! Nie raz można nabawić się jakieś choroby lub nieprzewidzianej kontuzji. Trenuj mniej a będziesz czuł się silniej i będziesz miał więcej energii. Musisz sam do swoich dyspozycji fizycznych określić granicę i wybór prawidłowego treningu. Wtedy twój trening będzie miał sens.

Powoli buduj swój system treningowy !

Aby wszystko grał należy powoli zwiększać intensywność treningu mniej więcej o jakieś dziesięć procent tygodniowo. Przykładowo jeśli zacząłeś biegać na dystansie piętnastu kilometrów, to wydłużaj bieg co tydzień o półtora kilometra. Następnie możesz go wydłużyć o trzy kilometry. Należy jeszcze pamiętać o bardzo istotnej sprawie jaką jest wypoczynek. Nie tylko kilkudniowe odstępu są ważne, ale też należy robić kilkutygodniowe okresy regeneracyjne, które w pełni naładują twoje akumulatory do dalszej pracy nad sobą. Przykładowo rozpisany trening tygodniowy w ośmiotygodniowym planie może wyglądać w następujący sposób à 32 – 35 – 38 – 32 – 41 – 45 – 48 – 32.

Wypoczynek to podstawa !

Nie trenuj siedem dni w tygodniu, bo to przesada. Możesz robić to z głową i trenować np. trzy bądź cztery razy tygodniowo. Przeprowadzone badania które miały miejsce na Uniwersytecie Northern Iowa, wykazały iż biegacze którzy trenowali 3-4 razy w tygodniu mieli te same3 rezultaty co biegacze trenujący 6 razy w tygodniu. Wiosek nasuwa się sam. Ci co przebiegli podczas treningu o 20 % więcej nie zyskali lepszej formy. Wiec lepiej się nie forsować, bo zdrowie jest najważniejsze.

Zakochaj się w długich dystansach !

Musisz przyzwyczaić powoli swój organizm do bycia na nogach przez cztery czy nawet sześć godzin. Każdy specjalista maratończyk radzi aby na początku być w ruch przynajmniej jakieś dwie i pół godziny. Jeśli masz do pokonania dłuższy dystans, dobrym rozwiązaniem jest robić przerwy podczas których będziesz maszerować. Taka metoda powoli przyzwyczai cię do biegów długo dystansowych.

Odżywiaj się głównie węglowodanami !

Aby być stale w dobrej formie musisz prawidłowo odżywiać swój organizm. Gdy biegasz na długich dystansach jedz żelki węglowodanowe oraz pij dużo odżywek sportowych. Dzięki temu będziesz wytrzymalszy i przełoży się to na pokonywanie dużych dystansów. Pamiętaj że po każdym zakończonym treningu również posil się produktami które zawierają dużą ilość węglowodanów. Do diety dodaj trochę białka które zregeneruje wycieńczone mięśnie oraz glikogen który dostarczy dużo energii do jakże ważnych dla Ciebie nóg.

Są to podstawowe i ważne informację które przygotują cie odpowiednio do długiego maratonu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *